29 Φεβ 2016

Ταξίδι στις 5 Ηπείρους - Οι Φυλές της γης(ΑΦΡΙΚΗ)

Πριν ασχοληθούμε με τις φυλές της γης, μιλήσαμε (κι αυτό αποτέλεσε αφορμή για το θέμα μας), για την <<διαφορετικότητα>>. Παρατηρήσαμε εποπτικό υλικό-εικόνες για την διαφορετικότητα, τις περιγράψαμε και ήρθαμε σε επαφή με νέο λεξιλόγιο, όπως ράμπα, ειδικές ανάγκες, ρατσισμός, αναπηρία κ.α. Συζητήσαμε για τους διαφορετικούς ανθρώπους και για το πως πρέπει να τους αντιμετωπίζουμε. Διαβάσαμε τα βιβλία <<ενας για όλους και όλοι για έναν>> και <<μοιάζουμε διαφορετικοί αλλά είμαστε ίδιοι>>, τα οποία μας βοήθησαν να καταλάβουμε ότι όλοι οι άνθρωποι είναι ίδιοι μα και διαφορετικοί και αυτό που μας ενώνει και μας κάνει να είμαστε ίδιοι είναι ότι είμαστε άνθρωποι. Πρέπει να σεβόμαστε τους ανθρώπους που μοιάζουν διαφορετικοί από εμάς, να τους αποδεχόμαστε και να τους αγαπάμε. Ειδικά τα άτομα με ειδικές ανάγκες πρέπει να φροντίζουμε και να βοηθάμε. Πχ βοηθάμε έναν τυφλό να διασχίσει τον δρόμο κτλ. 
Ακούσαμε το τραγούδι <<αν όλα τα παιδιά της γης>>, μάθαμε να το τραγουδάμε και το χορέψαμε.
Έπειτα κάναμε το παρακάτω φύλλο εργασίας, <<ζωγραφίζω το τραγούδι αν όλα τα παιδιά της γης του Γ. Ρίτσου>>
Παρατηρήσαμε στην παρακάτω εικόνα το ποταμόπλοιο <<κοσμοπολίτες>>. Οι επιβάτες του είναι διαφορετικά παιδιά από όλο τον κόσμο. Το ποταμόπλοιο ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο, γνωρίζει καινούριους ανθρώπους, τρόπους ζωής, καινούρια και διαφορετικά μέρη. Τα παιδιά μας ενθουσιάζονται με το ποταμόπλοιο κι επιθυμούν να γίνουν τα ίδια κοσμοπολίτες για να ξεκινήσουμε ένα φανταστικό ταξίδι σε όλο τον κόσμο.
Για να ξεκινήσουμε το ταξίδι μας πρέπει όμως να γνωρίσουμε γενικά στο χάρτη τις περιοχές που θα ταξιδέψουμε και ποιοι άνθρωποι μένουν εκεί. Γνωρίζουμε τις πέντε Ηπείρους, τις εντοπίζουμε στο χάρτη. Βρίσκουμε την Ελλάδα μας και διαπιστώνουμε πόσο μικρή είναι σε σχέση με άλλες χώρες.

Σε κάθε Ήπειρο τοποθετήσαμε ανθρώπους ανάλογα με την φυλή τους και που ανήκουν. Οι Μεξικάνοι μένουν στο Μεξικό, το οποίο βρίσκεται στην Αμερική. Στην Αμερική επίσης ζουν και οι Ινδιάνοι.
Στην Ευρώπη βρίσκεται η όμορφη μας Ελλάδα με τους Έλληνες. Βρίσκεται η Σκωτία με τους Σκωτσέζους. Στην Ασία οι Κινέζοι και οι Άραβες, στη Αφρική διάφορες φυλές της Αφρικής και οι Αιγύπτιοι.
Διαβάσαμε ξανά όλες τις Ηπείρους, τις εντοπίσαμε στον χάρτη και κάναμε ταύτιση των λέξεων των Ηπείρων.
Το πρώτο μας ταξίδι θα πραγματοποιηθεί στην Αφρικανική Ήπειρο.
Συγκεντρώνουμε πληροφορίες και υλικό.
Φτιάξαμε και κούκλες-αφρικανική οικογένεια για να παίζουμε κουκλοθέατρο.
 Πλαστικοποιήσαμε και συράψαμε σε ρολό χαρτιού υγείας κι έτοιμες οι κούκλες μας για το κουκλοθέατρο.
Παρατηρούμε την υδρόγειο σφαίρα κι εντοπίζουμε την Αφρική, που βρίσκεται ακριβώς κάτω από την Ελλάδα μας. Βλέπουμε κι ονομάζουμε τις χώρες της.
Παρακολουθήσαμε ντοκιμαντέρ με τις διάφορες φυλές της Αφρικής, τον πολιτισμό τους και τις συνήθειές τους, την αδυναμία που δείχνουν στο χορό, τη μουσική και στην πολυχρωμία.  Ακούσαμε μουσική και τραγούδια της Αφρικανικής Ηπείρου.

Στο μεταξύ συνεχίζουμε να συγκεντρώνουμε υλικό για το θέμα μας. Ο Ζήσης μας έφερε Αιγυπτιακά σουβενίρ, μια καμήλα και μια πυραμίδα τα οποία παρουσίασε στα παιδιά της τάξης μας.
Αφρικανικές μάσκες.
Αφρικανικός ελέφαντας.
Πληροφορική - Γλώσσα
Μέσα από πρόγραμμα εκμάθησης ξένων γλωσσών (δείτε ΕΔΩ), ήρθαμε σε επαφή και γνωρίσαμε την γλώσσα των Αφρικανών. Ακούσαμε την προφορά λέξεων και προτάσεων όπως γεια(hey), καλημέρα, καλησπέρα, καληνύχτα, ναι, όχι, τι κάνεις, με λένε...κ.α. Τα παιδιά επαναλάμβαναν τις λέξεις που ακούγανε.
Μελέτη περιβάλλοντος - θεατρικό παιχνίδι
<<Μια μέρα σε Αφρικανικό χωριό>>
Τα παιδιά ως κοσμοπολίτες ταξιδεύουν αρχικά με το ποταμόπλοιο...
Μετά εξερευνούν τοπία με τα πόδια..
Ανεβαίνουν σε τρένο, ανεβαίνουν σε τζιπ και διασχίζουν αμμώδεις αφρικανικές εκτάσεις.
Κάνουμε σαφάρι και παρατηρούμε τα άγρια ζώα.
Φτάνουμε σε αφρικανικό χωριό, χρησιμοποιούμε τις λέξεις που μάθαμε για να συνεννοηθούμε. Τους ζητούμε να βγάλουμε φωτογραφίες από την καθημερινότητά τους.
Πηγαίνουμε μαζί τους για κυνήγι.
Έπειτα τρώμε από το φαγητό τους..
...και χορεύουμε μαζί τους ακούγοντας την μουσική τους.
Τα παιδιά θέλουν να έχουν μια αληθινή φωτογραφία με τους ιθαγενείς στο αφρικανικό χωριό, οπότε αποφασίζουμε να φτιάξουμε ενα ομαδικό κολλάζ με τους Αφρικάνους, τις καλύβες τους και φυσικά...τους εαυτούς μας! Αυτή θα είναι η φωτογραφία μας.
Χρωματίζουμε τους Αφρικάνους και τις καλύβες τους, τα κόβουμε και τα κολλάμε σε χαρτί του μέτρου.
Βάζουμε και χόρτο στις σκεπές των καλυβών.
Με οδοντόβουρτσα κάνουμε το χορτάρι.
Κολλάμε και τους εαυτούς μας κι έτοιμη η φωτογραφία μας.
Ουπς..! Δεν βάλαμε τις λόγχες μας...!!! 
Εικαστικά
Έπειτα κόψαμε το περίγραμμα αφρικανικών μασκών, ο καθένας στο χρώμα της επιλογής του.
Διακοσμήσαμε τις μάσκες μας με κηρομπογιές.

Πω πω, πολύ τρομακτικές!!!
Τα παιδιά πήραν την πρωτοβουλία και θέλησαν να γνωρίσουμε τα ζώα που ζουν στην Αφρικανική Ήπειρο. Η Μαίρη μας έφερε τα λούτρινα ζωάκια(ελέφαντας και λιοντάρι) απο το σπίτι της και μας τα παρουσίασε.
Ο Νίκος θέλησε να σχεδιάσει ένα λιοντάρι.(!!!!!!!!!!!!!)
Ξεχωρίσαμε από τα καλάθια των ζώων μας, αυτά που νομίζουμε ότι ζουν στην Αφρική.
Τα συγκεντρώσαμε όλα μαζί.
Έπειτα σκεφτήκαμε κι άλλα ζωάκια και τα γράψαμε σε χαρτόνι Α3, 
Τα παιδιά παρήγαγαν γραπτό λόγο, όπως μπορούσαν. Η εκπαιδευτικός δεν διόρθωνε, μόνο βοηθούσε να κατανοήσουν τον τρόπο παραγωγής γραπτού λόγου.
Ανάγνωση-προφορικός λόγος, μελέτη περιβάλλοντος
Παρατηρήσαμε εικόνες με ζώα της Αφρικής, τα περιγράψαμε, τι χρώμα έχουν, πόσα πόδια έχουν, με τι τρέφονται κτλ. Τους είχαμε ετοιμάσει καρτέλες με τις λέξεις των ζώων. Προσπαθήσαμε να διαβάσουμε την κάθε λέξη όλοι μαζί κι έπειτα δώσαμε από μια καρτέλα στο κάθε παιδί. Προσπάθησαν μόνα τους να τις αναγνωρίσουν με βάση το αρχικό και τα αμέσως επόμενα γράμματα και στη συνέχεια αντιστοιχίσαμε τις λέξεις με τις εικόνες των ζώων.
Αναγνώριση λέξεων
Αντιστοίχιση λέξεων με τις εικόνες των ζώων
Φτιάξαμε το ταμπλό μας για την Αφρική.
Γλώσσα-γραφή
Σε φύλλο εργασίας τα παιδιά ζωγράφισαν τα αγαπημένα τους ζώα από την Αφρικανική Ήπειρο κι έγραψαν όπως μπορούσαν ή αντέγραψαν από το ταμπλό-πίνακα αναφοράς μας την λέξη του κάθε ζώου.
Οι εργασίες των παιδιών
Γλώσσα-ανάγνωση
Άλλη μια δραστηριότητα γλώσσας, ταυτίζουμε-αντιστοιχίζουμε λέξεις.
Μερικές από τις ζωγραφιές των παιδιών σχετικές με το θέμα μας.
 Και τέλος σας παρουσιάζουμε ένα μικρό βίντεο, θεατρικού παιχνιδιού για τα ζωάκια που μάθαμε, από παιδιά του ολοήμερου τμήματος.






2 σχόλια:

  1. ΠΟΣΟ ΠΡΟΣΕΓΜΕΝΗ,ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΔΟΥΛΕΙΑ!!!ΠΟΛΛΑ ΠΟΛΛΑ ΜΠΡΑΒΟ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συγχαρητήρια! Εξαιρετική δουλειά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή