13 Φεβ 2016

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ - ΠΛΕΥΣΗ-ΒΥΘΙΣΗ (2015-2016)


Μετά τις δράσεις μας για το Φθινόπωρο, επόμενο θέμα για ανάπτυξη δραστηριοτήτων ήταν το Νερό και η Βροχή. 
Σε ένα χαρτί η νηπιαγωγός έγραψε τις αντιλήψεις των παιδιών σχετικά με το το τί γνωρίζουν για το νερό.
Διαβάσαμε τα βιβλία <<ΠΕΦΤΕΙ ΠΕΦΤΕΙ Η ΣΤΑΓΟΝΑ>> και<<Η ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΜΙΑΣ ΣΤΑΓΟΝΑΣ, τα οποία μας βοήθησαν στο να κατανοήσουμε τον τρόπο που δημιουργείται η βροχή.
 Είδαμε εικόνες σχετικές με τον κύκλο του νερού..
Για την καλύτερη κατανόηση κάναμε το γνωστό πείραμα. Βάλαμε νερό στο μπρίκι να βράσει και είπαμε πως το νερό είναι η θάλασσα, η φωτιά που ζεσταίνει είναι ο ήλιος και το πιατάκι που τοποθετήσαμε πάνω από το νερό είναι τα σύννεφα. Τα παιδιά παρατήρησαν ότι το νερό ανεβαίνει καθώς ζεσταίνεται προς τα πάνω με την μορφή υδρατμών. Διαπίστωσαν ότι καθώς συμπυκνώνονται οι υδρατμοί στο πιάτο και αρχίζουν να κρυώνουν και να βαραίνουν, τότε πέφτουν με την μορφή σταγόνων νερού. Το πείραμα μας βοήθησε πολύ να καταλάβουμε το πώς δημιουργείται η βροχή.
Προσθέσαμε καινούριες λεξούλες στο λεξιλόγιό μας όπως υγρό, αέριο, εξάτμιση και συμπύκνωση. 
Τα παιδιά τοποθέτησαν εικόνες μπερδεμένες , με την σωστή χρονική ακολουθία ..
Είπαμε τραγουδάκια για την βροχή και διαβάσαμε ποιήματα.
Κάποιες από τις εργασίες μας..
Οι κατασκευές μας: ομπρελίτσες και συννεφάκια!
Τι συμβαίνει όμως στην ατμόσφαιρα και αντί για βροχή ρίχνει χιόνι; Όταν η ατμόσφαιρα κρυώνει πάρα πολύ, τότε οι σταγόνες ψύχονται και μετατρέπονται σε χιόνι. Μιλήσαμε για τη μετατροπή της φυσικής κατάστασης από υγρό σε στερεό και το αντίστροφο. Κάναμε και σχετικό πείραμα...και μάθαμε και τι σημαίνουν οι λεξούλες τήξη και πήξη.
Γνωρίσαμε τις ιδιότητες κάποιων σωμάτων-αντικειμένων να επιπλέουν ή να βυθίζονται μέσα στο νερό και κάναμε και σχετικό πείραμα. Σε μία λεκάνη με νερό ρίξαμε αντικείμενα που βρήκαμε μέσα στην τάξη μας, για να δούμε τι θα συμβεί, αφού πρώτα κάναμε υποθέσεις. Θα βυθιστούν ή θα επιπλεύσουν; 
Έπειτα σε πίνακα διπλής εισόδου καταγράψαμε τα αποτελέσματα. Ποια αντικείμενα που χρησιμοποιήσαμε βυθίστηκαν;
Και μια ομαδική εργασία από το ολοήμερο τμήμα: Τι μας προσφέρει η βροχή.
 Τέλος γνωρίσαμε και διδαχθήκαμε την φωνούλα Ν του νερού.
Το σχεδιάσαμε, το γράψαμε και σκεφτήκαμε λέξεις που αρχίζουν από το συγκεκριμένο γράμμα.
Δείτε παρακάτω!
Αυτά για την ώρα, τα ξαναλέμε....σύντομα!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου