Ανακαλύπτουμε και μαθαίνουμε το όνομά μας παίζοντας! Ένας από τους βασικούς στόχους του νηπιαγωγείου είναι το παιδί να μάθει να αναγνωρίζει το όνομά του κι έπειτα σταδιακά να μάθει να το γράφει. Στην αρχή πραγματοποιούμε διάφορες δραστηριότητες με παιγνιώδη και διασκεδαστικό τρόπο, για να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το όνομά τους, να μάθουν να το αναγνωρίζουν από το αρχικά γράμματα και να το χρησιμοποιούν. Δοκιμάζουμε να το αντιγράφουμε στις πρώτες φάσεις...στη συνέχεια το παιδί θα μάθει αβίαστα να το γράφει καθώς του προσφέρονται καθημερινές ευκαιρίες γραφής του. Γράφουν το όνομά τους, στις κατασκευές τους, στις εργασίες τους και σε άλλες καθημερινές ρουτίνες.
Πάμε να δούμε παρακάτω κάποια στιγμιότυπα από τις δραστηριότητες μας.
Σκορπίσαμε στο πάτωμα καρτελάκια με τα ονόματα των παιδιών.
Όποιο παιδί αναγνώριζε το όνομά του σηκωνόταν και το έπαιρνε. Τα μεγαλύτερα παιδιά(νήπια), όσα τουλάχιστον ήταν από πέρσι στο νηπιαγωγείο, ήταν καλά εξοικειωμένα με το όνομά τους και πολλά ήξεραν να αναγνωρίζουν και των συμμαθητών τους που φοιτούσαν μαζί την περσινή χρονιά.
Όποιο παιδί αναγνώριζε το όνομά του σηκωνόταν και το έπαιρνε. Τα μεγαλύτερα παιδιά(νήπια), όσα τουλάχιστον ήταν από πέρσι στο νηπιαγωγείο, ήταν καλά εξοικειωμένα με το όνομά τους και πολλά ήξεραν να αναγνωρίζουν και των συμμαθητών τους που φοιτούσαν μαζί την περσινή χρονιά.
Δώσαμε έμφαση στα αρχικά γράμματα των ονομάτων...κάποια παιδιά μπερδεύτηκαν παίρνοντας το καρτελάκι άλλου παιδιού που ξεκινούσε το όνομά του από το ίδιο γράμμα. πχ ο Γιώργος πήρε το καρτελάκι του Γιάννη. Τελικά συγκρίναμε τα δύο ονόματα και διαπιστώσαμε ότι τα γράμματα που περιέχονται στα δύο ονόματα δεν ταυτίζονται σύμφωνα με την θέση τους.
Ο Θανάσης βρήκε δυο ίδια καρτελάκια με το όνομά του. Τα ξεχωρίσαμε με βάση το αρχικό γράμμα από το επίθετό τους.
ΘΑΝΑΣΗΣ Α, ΘΑΝΑΣΗΣ Γ
Αφού ολοκληρώθηκε η παραπάνω διαδικασία, και όλοι τελικά αναγνωρίσαμε και πήραμε τα καρτελάκια με τα ονόματά μας, στη συνέχεια κλήθηκε ο καθένας να παρατηρήσει το όνομά του. Παρατηρήσαμε το αρχικό γράμμα, καθώς και τα υπόλοιπα γράμματα, από πόσα γράμματα αποτελείται κτλ.
Στις παρακάτω εικόνες βλέπουμε μια δραστηριότητα με τα αρχικά των ονομάτων μας(ΓΛΩΣΣΑ)
Διαπιστώσαμε ότι κάποια παιδιά έχουν ίδιο το αρχικό τους με άλλα.
Υπάρχουν τρία παιδάκια που το όνομά τους ξεκινά από το γράμμα Θ, τέσσερα παιδιά που το όνομά τους αρχίζει από Γ, τέσσερα από Μ, δύο από το γράμμα Α, Ν, και Κ
Υπάρχουν τρία παιδάκια που το όνομά τους ξεκινά από το γράμμα Θ, τέσσερα παιδιά που το όνομά τους αρχίζει από Γ, τέσσερα από Μ, δύο από το γράμμα Α, Ν, και Κ
Στη συνέχεια ομαδοποιήσαμε ανάλογα με το αρχικό μας γράμμα, σειροθέτήσαμε και αριθμήσαμε όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα(ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ)
Έπειτα ο καθένας από τα παιδιά που είχαν ίδιο γράμμα, βρήκε το ζευγάρι του και χόρεψε στο ρυθμό της μουσικής που έπαιζε.
Τέλος κόψαμε και κολλήσαμε σκεπή κι έτοιμο το σπιτάκι μας
(ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ)
(ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ)
Άλλη δραστηριότητα για το όνομά μας που παράλληλα εμπλέκονται πολλά πεδία και υποενότητες, όπως δημιουργία και έκφραση, γραφή, μαθηματικά, φυσική αγωγή, ισορροπία και βίωση των μερών του σώματος.
Τοποθετούμε κίτρινα καρτελάκια(που στη συνέχεια τα παιδιά θα γράψουν το όνομά τους), σε διάφορα μέρη του σώματός μας και προσπαθούμε να ισορροπήσουμε.
Τοποθετούμε στο κεφάλι...
...στην πλάτη μας..
Ξαπλώνουμε στο πάτωμα ανάσκελα και τοποθετούμε την καρτέλα μας στην κοιλιά μας
Εισπνέουμε βαθυά και εκπνέουμε. Ταυτόχρονα παρατηρούμε την κίνηση της καρτέλας που έχουμε τοποθετήσει στην κοιλιά.
Τοποθετούμε στο πόδι μας και προσπαθούμε να περπατήσουμε κρατώντας
παράλληλα την ισορροπία μας.
(ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ-συγκέντρωση, ισορροπία, βίωση των μερών του σώματος)
παράλληλα την ισορροπία μας.
(ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ-συγκέντρωση, ισορροπία, βίωση των μερών του σώματος)
Έπειτα γράφουμε το όνομά μας στην καρτέλα και κολλάμε περιμετρικά σε έναν κύκλο
(ΓΡΑΦΗ)
(ΓΡΑΦΗ)
Και έτσι δημιουργήσαμε τον ήλιο της παρεούλας μας, που κάθε πρωί θα μας λέει καλημέρα.
Ζωγραφίζουμε μάτια, μύτη, στόμα...
..και έτοιμος ο ήλιος της παρεούλας μας
(ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ)
(ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ)
Στη συνέχεια μοιράσαμε στα παιδιά φύλλα εργασίας με το αρχικό τους γράμμα σε μεγάλο μέγεθος και από κάτω γραμμένο το όνομά τους.
Δόθηκε η εντολή να διακοσμήσουν με χρωματιστά κομματάκια γλασέ το αρχικό τους και στη συνέχεια να αντιγράψουν το όνομά τους.
Ένα άλλο φύλλο εργασίας που δώσαμε, όπως φαίνεται στις παρακάτω εικόνες.
Έκοψαν τα γράμματα από τα οποία αποτελείται το όνομά τους και στη συνέχεια τα κόλλησαν(στην δεύτερη στήλη),με την σωστή σειρά για να συνθέσουν το όνομα.
Στην τρίτη στήλη του φύλλου εργασίας αντέγραψαν το όνομα.
Δείτε κάποιες ενδεικτικές εργασίες των παιδιών που επιλέχθηκαν τυχαία.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΡΟΝΗΠΙΟΥ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΡΟΝΗΠΙΟΥ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΝΗΠΙΟΥ
Στην παρακάτω εικόνα φαίνεται ένας έξυπνος τρόπος για να μάθουν τα παιδιά να γράφουν
το όνομά τους. Απομονώνουμε όλη τη λέξη. Τραβώντας την καρτέλα εμφανίζονται ένα ένα τα γράμματα με τη σειρά. Το παιδί με αυτό τον τρόπο μαθαίνει να γράφει σωστά το όνομά του, καθώς δεν προσπερνά κανένα γράμμα, τα γράφει με τη σειρά και σε ευθεία γραμμή.
Για κάποιους βέβαια δεν είναι ο καταλληλότερος τρόπος. Εξαρτάται από τις μεθόδους που θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε και τους στόχους που θα θέσουμε. Η αλήθεια είναι ότι η γραφή των παιδιών αυτής της ηλικίας, πρέπει να εξελίσσεται αβίαστα και τα παιδιά να ανακαλύπτουν μόνα τους, ακόμη και μέσα από τα λάθη τους, το συμβατικό τρόπο γραφής, δηλαδή με φορά από αριστερά προς τα δεξιά και σε ευθεία γραμμή.
Και η τελευταία μας δραστηριότητα, που εξυπηρετεί στόχους ΓΛΩΣΣΑΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ και ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗΣ, είναι τα φθινοπωρινά δεντράκια των ονομάτων μας.
Σε μικρά τετράγωνα χαρτονάκια έγραψαν τα γράμματα, από τα οποία
αποτελείται το όνομά τους
Τα κόλλησαν με την σωστή σειρά για να σχηματίσουν το όνομα..
Στη συνέχεια έκοψαν το υπόλοιπο κομμάτι του δέντρου και με τα δάκτυλά τους αποτύπωσαν τους καρπούς.
Ενώσαμε τα μέρη και σχηματίσαμε τα φθινοπωρινά μας δεντράκια.
Στη συνέχεια πραγματοποιήσαμε μαθηματική δραστηριότητα. Ποιο παιδάκι έχει το ψηλότερο δέντρο με τα περισσότερα γράμματα; Ποιο έχει τα πιο λίγα; Από πόσα γράμματα αποτελείται; Ομαδοποιήσαμε ανάλογα με τον αριθμό...
Κάναμε σειροθέτηση από το μεγαλύτερο στο μικρότερο
Αυτά για την ώρα, τα ξανά λέμε σύντομα,
με φθινοπωρινά φρουτάκια!!
ΜΑ ΤΙ ΥΠΕΡΟΧΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΝΑΤΕ!!! ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστουμε θερμα!
ΔιαγραφήΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΔΟΥΛΕΙΑ!!!!ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο σας, πολύ ωραίες δραστηριότητες! !!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταπληκτική δουλειά όπως πάντα Σοφάκι μου!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήτελειαομως μπραβο χιλια
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστούμε παρα πολύ.
ΑπάντησηΔιαγραφή