29 Μαΐ 2015

ΜΟΛΥΝΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΙΨΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ- ΠΛΕΥΣΗ, ΒΥΘΙΣΗ-ΔΙΑΛΥΤΟΤΗΤΑ(2)

Μια ξεχασμένη ανάρτηση..εδώ και πολυυυυ καιρό! Κάλιο αργά παρά ποτέ λοιπόν!

Στο 1ο μέρος της θεματικής μας ενότητας Βροχή-Νερό, είχαμε ασχοληθεί κυρίως με την βροχή και τον κύκλο του νερού. Το 2ο μέρος αφορά στην διαλυτότητα του νερού, πλεύση και βύθιση και τέλος στην μόλυνση του νερού.
Διαλυτότητα 
Μια από τις ιδιότητες του νερού είναι να διαλύει κάποια σώματα ενώ κάποια άλλα όχι.
Λοιπόν, ξεκινήσαμε  με το γνωστό πείραμα. Ρίχνουμε υλικά όπως ζάχαρη, αλάτι, αλεύρι, λάδι, φασόλια, καφέ και νες καφέ, μέσα σε ποτηράκια με νερό και παρατηρούμε τι θα συμβεί. Διαλύονται ή δεν διαλύονται; Μια παρατήρηση: Ενώ στην αρχή παρατηρήσαμε ότι το αλεύρι διαλύεται στο νερό....
...τελικά διαπιστώσαμε οτι μετά από ένα χρονικό διάστημα περίπου μισής ώρας το αλεύρι κατακάθεται στο ποτήρι, άρα δεν διαλύεται!!
Στο τέλος  καταγράψαμε  σε πίνακα διπλής εισόδου, τα αποτελέσματα του πειράματος.
Διαλύεται ή δεν διαλύεται;
Πλεύση-βύθιση
Ένα στερεό σώμα λέμε οτι βυθίζεται(βύθιση) όταν κατευθύνεται στον πυθμένα του νερού-υγρού, ενώ επιπλέει(πλεύση) όταν το αντικείμενο παραμένει στην επιφάνεια.
Πραγματοποιήσαμε πείραμα με υλικά που επιπλέουν και με υλικά που βυθίζονται στο νερό. Πριν την εκτέλεση του πειράματος κάναμε φυσικά υποθέσεις. Τι θα συμβεί αν ρίξουμε στο νερό ενα κομμάτι ξύλο, ή τι θα συμβεί αν ρίξουμε μια χαρτοπετσέτα;
Συζητήσαμε για την έλλειψη του νερού σε κάποιες χώρες και τις συνέπειες.
Συμπεράναμε οτι το νερό είναι το πολυτιμότερο αγαθό, είναι η ζωή της γης. Χωρίς το πολύτιμο νερό δεν θα μπορούσαμε να πιούμε, να πλυθούμε, δεν θα μπορούσαμε να ζήσουμε εμείς οι άνθρωποι, τα ζώα, τα φυτά. Και τι θα γινόταν αν το νερό ήταν βρμικο! Μιλήσαμε και για την μόλυνση του νερού. Όταν μολύνεται το νερό προκαλεί αρρώστιες όχι μόνο στα ζώα και στους οργανισμούς που ζούν μέσα σε αυτό, αλλά και στους ανθρώπους που το πίνουν.
Πραγματοποιήσαμε πείραμα για την μόλυνση του νερού. Μέσα σε καθαρό νερό ρίξαμε διάφορα αντικείμενα που μπορούν να το μολύνουν-βρομίσουν, όπως σκουπίδια, βρόμικα μπουκάλια απομεινάρια φαγητού κτλ. Θα μπορούσαμε να πιούμε αυτό το νερό ή να πλυθούμε με αυτό; Όχι διότι δεν είναι καθαρό.
Εποπτικό υλικό και βιβλία που χρησιμοποιήσαμε.

Γλωσσική δραστηριότητα.
Τα παιδιά σκέφτονται και υπαγορεύουν στην εκπαιδευτικό λέξεις σχετικές με το νερό.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου