19 Σεπ 2013

Δραστηριότητες για το νηπιαγωγείο με θέμα: "ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ-ΕΜΠΙΣΤΕΥΟΜΑΙ-ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΑΙ".

Παρακάτω θα σας παρουσιάσω κάποιες δραστηριότητες και παιχνίδια γνωριμίας, εμπιστοσύνης και συνεργασίας που μπορούν να γίνουν στην αρχή της σχολικής χρονιάς και στόχο έχουν να βοηθήσουν τα παιδιά:
  •  Να γνωρίσουν τον εαυτό τους και τους άλλους.
  •  Να αναγνωρίσουν τα καλά στοιχεία του εαυτού τους και να συνειδητοποιήσουν τις αδυναμίες τους, ώστε να μπορέσουν να βελτιωθούν προς όφελος του εαυτού τους και των άλλων.
  •  Να μάθουν να δημιουργούν κλίμα εμπιστοσύνης και συνεργασίας μέσα στην τάξη.
  •  Να αποδέχονται τους άλλους με τις ιδιαιτερότητές τους.
  • Να μάθουν να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους σωστά, να σιωπούν οταν πρέπει, να περιμένουν την σειρά τους, να ακούν προσεκτικά τους άλλους.
  • Να μάθουν να παίζουν και να εργάζονται σε ομάδες.
Παιχνίδι με κουβάρι(γνωριμία)
Καθόμαστε σε κύκλο. Ένα παιδί κάνει την αρχή, κρατώντας το κουβάρι με το ένα χέρι, λέει το όνομά του και το αγαπημένο του παιχνίδι, έχοντας πατημένη ταυτόχρονα την άκρη του νήματος  με το δάκτυλό του άλλου χεριού του. Στη συνέχεια τσουλάει το κουβάρι σε κάποιο άλλο παιδάκι, ενώ συνεχίζει να πιέζει το νήμα με το δάκτυλό του μέχρι το τέλος του παιχνιδιού. Με τη σειρά του το άλλο παιδάκι που θα πάρει το κουβάρι, λέει το δικό του όνομα και το αγαπημένο του παιχνίδι πιέζοντας επίσης με το δάχτυλό το νήμα. Συνεχίζεται η ίδια διαδικασία μέχρι και το τελευταίο παιδί να έχει το λόγο και κρατώντας με τα δαχτυλάκια τους το νήμα του κουβαριού. Το τελικό αποτέλεσμα, από το ξεδίπλωμα του κουβαριού θα είναι θεαματικό, κάτι σαν ιστός αράχνης!

Παιχνίδι ονομάτων με μπαλόνι(γνωριμία)
Τα παιδιά  καθισμένα σε κύκλο κι ο Τάσος έξω από τον κύκλο κρατώντας ένα φουσκωμένο μπαλόνι παίζουν ως εξής. Ο Τάσος γυρίζει γύρω από τον κύκλο που έχουν σχηματίσει τα  άλλα παιδιά και κρατώντας το μπαλόνι ψηλά λέει το τραγουδάκι: "Ένα μπαλόνι έχω εγώ και ψηλά το κρατώ! Ποιο παιδί θα σηκωθεί να το πιάσει στη στιγμή; Ο Κωστής θα σηκωθεί να το πιάσει στη στιγμή!" Τότε ο Κωστής σηκώνεται να πιάσει γρήγορα το μπαλόνι που πέταξε ψηλά ο Τάσος. Αν ο Κωστής πιάσει το μπαλόνι, τότε μπαίνει στη θέση του Τάσου και γίνεται η ίδια διαδικασία μέχρι όλα τα παιδάκια να ακούσουν το όνομά τους.

Καθρέφτη-καθρεφτάκι μου(συνεργασία)
Το παιχνίδι του καθρέφτη παίζεται σε ομάδες των δύο. Ένας είναι ο καθρέφτης που πρέπει να μιμηθεί τις κινήσεις και τους μορφασμούς αυτού που καθρεφτίζεται. Με το σύνθημα του εκπαιδευτικού μένουν ακίνητα. Το παιχνίδι συνεχίζεται αλλάζοντας τους ρόλους.

Γράφω το όνομά μου(γνωριμία)
Τα παιδιά καθισμένα σε κύκλο ενώ στο κέντρο του κύκλου τοποθετούμε χαρτί του μέτρου και μαρκαδόρους. Ζητάμε ο καθένας να γράψει με τη σειρά το όνομά του όπως μπορεί και να πει κάτι σχετικό με το όνομά του, π.χ. "Είμαι ο Βαγγέλης και το όνομά μου το πήρα από τον παππού μου και σημαίνει αυτός που φέρνει καλά νέα". Ο εκπαιδευτικός έχει ζητήσει από τη προηγούμενη μέρα να ψάξουν με τους γονείς τους την σημασία του ονόματός τους.

Τυφλός-οδηγός(εμπιστοσίνη)
Στο κάθε ζευγάρι ο ένας γίνεται οδηγός κι ο άλλος τυφλός και κλείνει με κάτι τα μάτια του. Ο οδηγός καθοδηγεί τον τυφλό ανάμεσα από εμπόδια. Αλλάζουν οι ρόλοι.

Λαβύρινθος(εμπιστοσύνη)
Όλα τα παιδιά με τα σώματά τους φτιάχνουν ένα λαβύρινθο. Ένας-ένας προσπαθεί να βγει με κλειστά μάτια. Στη συνέχεια επιστρέφει σε μια άκρη του λαβύρινθου για να βγουν οι υπόλοιποι.

Βρες ποιος είμαι αγγίζοντάς με(γνωριμία,εμπιστοσύνη)
Με δεμένα τα μάτια με μαντήλι προσπαθούν να μαντέψουν ποιον έχουν απέναντύ τους αγγίζοντάς τον. Κάποιο άλλο παιδί δίπλα γίνεται βοηθός και λέει, για παράδειγμα στο παιδί με τα κλειστά μάτια: "Έχει ξανθά μαλλιά και φοράει κόκκινη μπλούζα! Τώρα μπορείς να μαντέψεις ποιος είναι;".Οι ρόλοι αλλάζουν.

Μην μας πέσει το μπαλόνι(εμπιστοσύνη,συνεργασία)
Σε ζευγάρια των δύο παίζουν ως εξής. Βάζουν ένα μπαλόνι ανάμεσα στις κοιλιές τους, το πιέζουν και περπατούν στο χώρο, προσπαθώντας να μην τους πέσει στο πάτωμα. Μετά το ίδιο γίνεται και με άλλα μέλη του σώματός τους. Με τα κεφάλια, με τις πλάτες, με τις παλάμες κτλ.

Βρες ένα φίλο(γνωριμία,εμπιστοσύνη,συνεργασία)
Σκορπίζονται τα παιδιά στο χώρο και περπατούν χωρίς να ακουμπά το ενα το άλλο με συνοδεία μουσικής. Χορεύουν αυτοσχεδιάζοντας  και με το σταμάτημα της μουσικής πρέπει να βρουν ένα φίλο, να τον χαιρετίσουν, να τον αγκαλιάσουν, να του χαιδέψουν το κεφάλι, να ενώσουν τις παλάμες τους να ανοιγοκλείσουν τα μάτια κτλ.

Ζωγραφίζω τον εαυτό μου και τους φίλους μου(γνωριμία)
Τα παιδιά ζωγραφίζουν σε Α4 τον εαυτό τους και τους φίλους τους μέσα από την τάξη. Ζωγραφίζοντας τους άλλους μπαίνουν στην διαδικασία να παρατηρήσουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των άλλων, π.χ. έχει ξανθά μακρυά μαλλιά, έχει πράσινα μάτια κτλ.

Πίνακες προτιμήσεων(γνωριμία)
Σε ένα πίνακα γράφουμε για παράδειγμα τις γωνιές(χώροι παιχνιδιού και απασχόλησης των παιδιών, πχ γωνιά εικαστικών, βιβλίου, μεταμφίεσης κτλ) του σχολείου. Κάθε παιδί διαλέγει από τον πίνακα την αγαπημένη του γωνιά και γράφει από κάτω το όνομά του. Έτσι δημιουργείται ένας πίνακας, όπου κάθε παιδί θα μπορεί να βλέπει και θα γνωρίζει την αγαπημένη γωνιά του φίλου του. Το ίδιο μπορούμε να κάνουμε και με ζώα, με χρώματα, με φαγητά κτλ. Κάτω από τα ονόματα των παιδιών γράφουμε το σύνολο,δηλαδή τον αριθμό παιδιών που αντιστοιχεί σε κάθε γωνιά.

Παρουσιάζω την οικογένειά μου(γνωριμία)
Ζητάμε από τα παιδιά να φέρουν φωτογραφίες της οικογένειάς τους και να τις δείξουν στην τάξη, παρουσιάζοντας το κάθε μέλος ξεχωριστά. Έπειτα μπορούμε να κάνουμε κολλάζ με τις φωτογραφίες των οικογενειών. Το κάθε παιδί γράφει το όνομά του στην αντίστοιχη φωτογραφία. Παραλλαγή: Παρουσίαση του αγαπημένου παιχνιδιού που θα φέρουν από το σπίτι, ή του αγαπημένου τους βιβλίου.

Τραγούδι γνωριμίας: Όλοι είμαστε εδώ
Το τραγουδάκι θα περιλαμβάνει τα ονόματα των παιδιών της τάξης. "Ο Ηλίας είναι εδώ, η Ιωαννα είναι εδώ, ο Σταμάτης είναι εδώ και η Κατερίνα είναι εδώ!! Γιούπι,γιούπι,γιούπι, όλοι είμαστε εδώ!!(Χ2) Ο Θανάσης είναι εδώ, η Μαρία είναι εδώ, ο Νικόλας είναι εδώ και η Μαριλένα είναι εδώ!! Γιούπι,γιούπι,γιούπι, όλοι είμαστε εδώ!!(Χ2). Συνεχίζεται μέχρι να ειπωθούν όλα τα ονόματα των παιδιών.
Μπορείτε να βρείτε κι άλλες σχετικές δραστηριότητες και παιχνίδια στους  συνδέσμους που ακολουθούν.
1. http://reader.ekt.gr/bookReader/show/index.php?lib=EDULLL&item=256&bitstream=256_01#page/10/mode/2up

2.  http://www.arkoudos.gr/index.php/kathe-pragma/spilia-arkoudou/paixnidia-gnorimias .

3. http://paixnidokamomataa.blogspot.gr/2013/09/blog-post_13.html



3 σχόλια:

  1. Καλή καλή χρονια σου ευχομαι!!!Με υγεία δημιουργία και πολυ χαρά!!!Πολυ ωραίες δραστηριότητες!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μα τόσα πολλά παιχνίδια !!!!!!!!
    Από που να πρωτοαρχίσουμε !!!!!!!!!!
    Σου αξίζει βραβειάκι ... Έτοιμο είναι, σε περιμένω να το πάρεις . Φιλάκια !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ ωραίες και χρήσιμες οι ιδέες σου. Κρίμα που δεν τις είδα νωρίτερα. Τις κρατάω όμως για του χρόνου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Code week 2020

  Αγαπητοί γονείς, σας ενημερώνουμε ότι το σχολείο μας συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα  με μια σειρά δράσεων έως τις 25 Οκτωβρίου ...