24 Ιαν 2014

Μαθαίνουμε τα φωνήεντα στο Νηπιαγωγείο

Με αφορμή το τραγούδι του Χειμώνα που μάθαμε σε προηγούμενη δραστηριότητα, σκεφτήκαμε να ασχοληθούμε σήμερα με τις φωνούλες που "φωνάζουν δυνάτά". Την ιδέα της δραστηριότητας την πήρα από την συνάδελφο Μαρία Γιαννίκη και την ευχαριστώ. Το τραγούδι του χειμώνα μας έδωσε μια πάρα πολύ καλή ευκαιρία να γνωρίσουμε τα φωνήεντα(α,ε,ι,υ,η,ο,ω). Τραγουδήσαμε και πολύ απλά κι αβίαστα μας βγήκε η δραστηριότητα.
Έτσι λοιπόν φτιάξαμε τον σάκο των φωνηέντων.


 Χωρίστηκαν τα παιδιά σε τρεις ομάδες(ροζ, μπλε και πράσινη ομάδα). Τους δόθηκαν εφημερίδες και περιοδικά και κλήθηκαν να βρουν και να κόψουν φωνήεντα. Η κάθε ομάδα κόλλησε τα φωνήεντά της στον σάκο που της αντιστοιχούσε. 

 Σε καρτελάκια γράψαμε τα φωνήεντα και τα μοιράσαμε στα παιδιά. Τραγουδώντας το τραγούδι του Χειμώνα, τα παιδιά που κρατούσαν το γράμμα που ακουγόταν σε κάθε στροφή, σηκώνονταν πάνω και χόρευαν. 


 Έπειτα αντάλλαξαν τα γράμματα μεταξύ τους και συνεχίστηκε η ίδια διαδικασία.

 Στο τέλος, τα παιδιά ζήτησαν από μόνα τους να γράψουν ελεύθερα και όπως μπορούν, τα φωνήεντα σε μια κόλλα χαρτί.




22 Ιαν 2014

ΧΕΙΜΩΝΑΣ στο Νηπιαγωγείο-Zώα σε Χειμέρια Νάρκη-Ο ΑΡΚΟΥΔΟΣ ΚΑΦΕΤΟΥΛΗΣ

Εικονογραφημένο παραμύθι από τα παιδιά του 1ου Νηπιαγωγείου Ιστιαίας.
                    

Ανάγνωση του τίτλου του παραμυθιού και των συγγραφέων-εικονογράφων.
Διαβάζοντας-παρουσιάζοντας το βιβλίο στα παιδιά.
Μιλάμε για τα ζωάκια που πέφτουν σε χειμέρια νάρκη.
Τα παιδιά τοποθετούν τις κινητές καρτέλες στις αντίστοιχες εικόνες.

Έπειτα αφαιρούμε τις καρτέλες και γράφουμε-αντιγράφουμε όπως μπορούμε τις αντίστοιχες λέξεις.
Φύλο εργασίας-μετράω τα ζωάκια και γράφω στο κουτάκι τον αντίστοιχο αριθμό.

Δραστηριότητες για το Νηπιαγωγείο με θέμα "Ο ΧΕΙΜΩΝΑΣ"...συνέχεια (2)

Παρατηρήσαμε και σχολιάσαμε πίνακες ζωγραφικής με θέμα τον Χειμώνα.
 Διαβάσαμε το παρακάτω εικονόλεξο για το Χειμώνα κι έπειτα σε καρτελάκια τα παιδιά έγραψαν όπως μπορούσαν την λέξη που αντιστοιχεί σε κάθε εικόνα.
 Μιλήσαμε για τα ζώα που ζουν στους πάγους.
Φτιάξαμε τους δικούς μας πιγκουίνους.

18 Ιαν 2014

Δραστηριότητες για το Νηπιαγωγείο με θέμα "Ο ΧΕΙΜΩΝΑΣ"

1. Τα παιδιά με την βοήθεια της εκπαιδευτικού διάβασαν λέξεις που σχετίζονται με τον Χειμώνα(χιόνι, παγωνιά, παλτό, τζάκι κτλ).
  Κόλλησαν τις λέξεις αυτές σε συννεφάκια που είχαν κόψει, και κάτω από την κάθε λέξη ζωγράφισαν κάτι σχετικό για να την αναγνωρίζουν πιο εύκολα.

 Έπειτα χωρίσαμε τις συννεφο-λέξεις σε πέντε κατηγορίες: ο καιρός του Χειμώνα, τα ρούχα του Χειμώνα, τα παιχνίδια-σπόρ του Χειμώνα, η φύση τον Χειμώνα, η θέρμανση του Χειμώνα.


 Τέλος, φτιάξαμε πίνακες αναφοράς με τις πέντε κατηγορίες λέξεων και τους αναρτήσαμε στην γωνιά της Γραφής για να διαβάζουμε και να αντιγράφουμε τις λέξεις, όποτε επιθυμούμε.
Ο ΚΑΙΡΟΣ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ
 ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ
 Η ΦΥΣΗ ΤΟΝ ΧΕΙΜΩΝΑ
 ΤΑ ΡΟΥΧΑ ΤΟΥ ΧΕΙΜΏΝΑ
 Η ΘΕΡΜΑΝΣΗ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ
2. Διαβάσαμε εικονόλεξο για τον Χειμώνα κι έπειτα γράψαμε και τοποθετήσαμε πάνω από την κάθε εικόνα την αντίστοιχη λέξη.
3. Κόψαμε εικόνες σχετικές με τον Χειμώνα και τις κολλήσαμε σε μεγάλο χαρτόνι. Σκεφτήκαμε και γράψαμε λεζάντες κάτω από τις εικόνες.
(Στο Νηπιαγωγείο, σύμφωνα με το ΔΕΠΠΣ(Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών) αποφεύγουμε να διορθώνουμε τα ορθογραφικά λάθη των παιδιών γιατί αυτό μπορεί να τα αποθαρρύνει , ούτε τους λέμε ότι αυτό που έγραψαν είναι σωστό. Αποδεχόμαστε τα λάθη ως έκφραση της προσπάθειας τους να κατακτήσουν τη γνώση. Η γνώση κατακτάται σταδιακά και αβίαστα.)
4. Μιλήσαμε για τους 12 μήνες του έτους Διαβάσαμε τραγουδάκι για τους  μήνες και μάθαμε να το τραγουδάμε. Βάλαμε σε κύκλο όλους τους μήνες και τους μετρήσαμε. Δώσαμε έμφαση στους χειμωνιάτικους μήνες και τους γράψαμε στον πίνακα της τάξης.
5. Διαβάσαμε και μάθαμε το παρακάτω τραγούδι του Χειμώνα. Γράψαμε στον πίνακα τα φωνήεντα  και μάθαμε να τα αναγνωρίζουμε. 

17 Ιαν 2014

Μαθαίνω τα γράμματα στο Νηπιαγωγείο(το Χ του Χειμώνα)

Στα πλαίσια της θεματικής ενότητας "Ο ΧΕΙΜΩΝΑΣ", με την οποία και ασχολούμαστε την εβδομάδα αυτή, μιλήσαμε για το γράμμα Χ,χ. Το εντοπίσαμε μέσα σε λέξεις από τους πίνακες αναφοράς της τάξης μας και μέσα σε τίτλους βιβλίων της βιβλιοθήκης μας. Τα παιδιά σκέφτηκαν λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα αυτό και η εκπαιδευτικός τις έγραψε σε καρτελάκια. Έπειτα ζητήθηκε από τα παιδιά να σκεφτούν προτάσεις που να εμπεριέχουν τις λέξεις αυτές. Για παράδειγμα, "χαρωπά τα δυο μου χέρια τα χτυπώ, οργώνω το χωράφι" κτλ. 
 Έπειτα κάναμε ασκησούλα "τοποθετώ την λέξη στο αντίστοιχο κενό της πρότασης". 

 Αφού τελειώσαμε την δραστηριότητα, δοκιμάσαμε να αλλάξουμε τις θέσεις των λέξεων και να διαβάσουμε τις προτάσεις που σχηματίστηκαν. 
 Τα παιδιά διαπίστωσαν οτι αλλάζοντας τις θέσεις, χανόταν το νόημα των προτάσεων(γέλασαν πολύ....). 
 Έκοψαν το γράμμα Χ και το διακόσμησαν με πολλά και πολύχρωμα Χ.
 Τέλος , έκαναν τα παρακάτω φύλα εργασίας, "γράφω όπως μπορώ το γράμμα Χ".




6 Δεκ 2013

ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΜΑΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ-ΤΑΡΑΝΔΑΚΙΑ

Μια πρώτη γεύση από τις κατασκευές μας για τα Χριστούγεννα. Βουτήξαμε τις παλάμες μας και τις τυπώσαμε. Ματάκια, μυτούλες κόκκινες  πόμ πόν , κουδουνάκια κι έτοιμα τα παλαμο-ρουντολφ-ελαφάκια μας..χι χι!!

 Φτιάξαμε και τις  καρτούλες μας!

Άουτς!! Μη μου τραβάς τη μύτη!!!!!




1 Δεκ 2013

Παρουσιολόγιο για το νηπιαγωγείο με θέμα τα σαλιγκαράκια

Το παρουσιολόγιο των παιδιών του νηπιαγωγείου μας για φέτος έχει σαν θέμα τα σαλιγκαράκια και την ιδέα μας την έδωσε η εξαίρετη συνάδελφος Ζήση Ανθή.
Πάνω στα σαλιγκαράκια έχουμε κολλήσει τις φωτογραφίες των παιδιών και δίπλα έχουμε γράψει τα ονοματεπώνυμά τους(λευκές καρτέλες). Σε κινητές πράσινες καρτέλες είναι επίσης γραμμένα τα ονοματεπώνυμα. Έτσι κάθε πρωί τα παιδιά βρίσκουν τις καρτέλες τους και τις τοποθετούν στον πίνακα δίπλα από την φωτογραφία τους(οι καρτέλες κολλάνε με βέλκρο).
Το παρακάτω πατρόν για τα σαλιγκάρια θα βρείτε για να εκτυπώσετε εδώ.

Code week 2020

  Αγαπητοί γονείς, σας ενημερώνουμε ότι το σχολείο μας συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα  με μια σειρά δράσεων έως τις 25 Οκτωβρίου ...