29 Οκτ 2016

ΦΡΟΥΤΑ ΦΡΟΥΤΑ ΖΟΥΜΕΡΑ...ΦΡΟΥΤΑ ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΑ!!!!

Στα πλαίσια της θεματικής μας ενότητας "Το Φθινόπωρο", αναφερθήκαμε και εργαστήκαμε πάνω στα φθινοπωρινά φρούτα. Ζητήσαμε από τα παιδιά να φέρουν στο σχολείο φρούτα από το σπίτι τους, να τα παρατηρήσουμε, να τα ψηλαφίσουμε, να τα μυρίσουμε και φυσικά να τα γευτούμε.
Παρουσιάσαμε στα παιδιά φωτογραφικό υλικό, πίνακες αναφοράς, καθώς και έργα τέχνης για τα φρούτα του φθινοπώρου. Ζητήσαμε από τα παιδιά να παρατηρήσουν το υλικό, κι ενθαρρύναμε να περιγράψουν αυτά που βλέπουν. Αναφερθήκαμε και στην διατροφική αξία των φρούτων καθώς και σε αυτά που μπορούμε να παράγουμε από τα φρούτα. Για παράδειγμα μπορούμε να φτιάξουμε κρασί από τα σταφύλια, μπορούμε κάποια να τα αποξηράνουμε(σταφίδα), καθώς και να φτιάξουμε γλυκά του κουταλιού και υγιεινές μαρμελάδες. Αναφερθήκαμε επίσης στο αντίστοιχο δέντρο του κάθε φρούτου, δηλαδή μήλο -μηλιά, αχλάδι-αχλαδιά, κυδώνι-κυδωνιά και όχι φυσικά σταφύλι-σταφυλιά.
 Φτιάξαμε την φθινοπωρινή γωνιά μας και την εξοπλίσαμε με τους φθινοπωρινούς καρπούς και τα φρουτάκια που φέραμε. Τα επεξεργαστήκαμε  με όλες τις αισθήσεις μας. Τα παρατηρήσαμε, 
τα ψηλαφίσαμε..
..τα μυρίσαμε και φυσικά τα γευτήκαμε.
Ετοιμάσαμε μια ωραιόοοοοοοοτατη φρουτοσαλάτα, και προσθέσαμε και λίγη ζάχαρη για να γίνουν λαχταριστά και σιροπιαστά.
Εεεε......το παρακάναμε λίγο!!
Ανακάτεμα κι έτοιμη!!!
Τρώμε τώρααααααααααα!!!!! Μιαμ μιαμμμμμ!!
Αφού δοκιμάσαμε τα φρούτα μας, κάναμε γραφική παράσταση με το αγαπημένο μας φρούτο. 
Το πιο δημοφιλές φρουτάκι....το ρόδι!! Μετά το σταφύλι και το αχλάδι σε ισοπαλία και τελευταίο το μήλο!! 
Γλωσσικές αγαπημένες ασκησούλες...
 Σε πλαστικοποιημένες καρτέλες γράφουμε με μαρκαδόρο ασπροπίνακα και σβήνουμε με χαρτί εμποτισμένο με λίγο οινόπνευμα.
Γονείς, δεν διορθώνουμε τα λάθη!!!!! Επιβραβεύουμε για την προσπάθειά τους. Στην πορεία η γραφή τους εξελίσσεται. 
Παίζοντας ελεύθερα στην γωνιά της γλώσσας!
Φύλλο εργασίας για το μήλο: Γραφή-Δημιουργία και Έκφραση.





 
Δημιουργία και έκφραση: τύπωμα με σφουγγάρι και κομμένα στη μέση μήλα.
 Με την ευκαιρία μιλήσαμε για το μισό και το ολόκληρο(μαθηματικά).




Τα αφήσαμε να στεγνώσουν..για να συνεχίσουμε στην πορεία με το τύπωμα του μισού μήλου.
 Φτιάξαμε κουκλομηλαράκια..
 Παιχνίδια ισορροπίας και γνωριμίας με τα μέλη του σώματος.
Μελέτη Περιβάλλοντος-Προφορική Επικοινωνία- Πληροφορική:
Είδαμε στον ηλεκτρονικό υπολογιστή μια παρουσίαση power point για τον τρύγο και για τα στάδια της παρασκευής του κρασιού. Σχολιάσαμε, μιλήσαμε για τις εμπειρίες μας και τις απόψεις μας.
Μελέτη Περιβάλλοντος-Προφορική Επικοινωνία:
Παρατηρήσαμε εικόνες από την διαδικασία της παρασκευής κρασιού, περιγράψαμε τι απεικονίζουν  και τις τοποθετήσαμε με σωστή χρονική ακολουθία.
Σχετικό φύλλο εργασίας..
Δημιουργία και έκφραση: σταφύλια με τύπωμα φελλού.
Τραγουδήσαμε....
Διαβάσαμε και είδαμε σε βίντεο τον γνωστό μύθο του Αισώπου, η αλεπού και τα σταφύλια.



Εικαστική αποτύπωση του μύθου του Αισώπου.
Δημιουργία και Έκφραση-Γραφή-Προφορική Επικοινωνία:
Ομαδική εργασία για την φιλία με αφορμή το σταφύλι.
Γλώσσα: Μιλήσαμε γενικά για τα αινίγματα και τις παροιμίες, διαβάσαμε και μάθαμε μερικές για τα φρούτα.
Φτιάξαμε μηλοβιβλιαράκια με αινίγματα, παροιμίες και τραγούδι για το μήλο.
Μαθηματικά:με αφορμή την παροιμία "ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα"...γνωρίσαμε και διδαχθήκαμε τον αριθμό 1(ένα).


Αυτά για την ώρα...σύντομα πάλι εδώ με πολλές και ποικίλες δραστηριότητες
 για το Φθινόπωρο.



3 σχόλια:

  1. ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΟΛΑ ΣΟΦΙΑ!
    Η ΓΩΝΙΑ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ!
    ΟΙ ΜΗΛΙΕΣ, ΤΟ ΣΤΑΦΥΛΙ, ΟΙ ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ ΣΑΣ ...ΟΛΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τέλεια!!!!Απλά συγκεκριμένα και κατανοητά για τα παιδιά!!Ευχαριστούμε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευχαριστουμε πολυ κοριτσια..

    ΑπάντησηΔιαγραφή