13 Μαρ 2014

Μαθαίνουμε για την ΔΙΑΤΡΟΦΗ μας στο νηπιαγωγείο

Μετά από το ξεφάντωμα της Αποκριάς επανερχόμαστε στο project μας για το ανθρώπινο σώμα. Μαθαίνουμε για τις τροφές και πως επιδρούν στο σώμα μας. Ποιες τροφές μας βοηθούν να έχουμε καλή υγεία και ποιες μας βλάπτουν. Τι και πώς πρέπει να τρώμε. 
Το βιβλίο "το φαγητό δεν είναι μόνο για να χορταίνουμε", εκδ. Μεταίχμιο, αποτελεί μία πολύ καλή αφετηρία για το θέμα μας. Από την ανάγνωση του βιβλίου αυτού μάθαμε ότι οι τροφές δεν είναι όλες ίδιες και οτι χωρίζονται σε ομάδες. Επίσης μάθαμε ποιες ώρες της ημέρας μπορούμε να φάμε την κάθε τροφή. Τι μπορούμε να τρώμε για πρωινό, δεκατιανό, μεσημεριανό κτλ. για να είναι ισορροπημένη η διατροφή μας
Κάναμε μια γενική συζήτηση για τα τρόφιμα κι έπειτα προέκυψε η ανάγκη κατάταξης σε κατηγορίες όπως γαλακτοκομικά, κρεατικά, δημητριακά, λαχανικά-φρούτα, όσπρια, λίπη-έλαια και γλυκά. Έτσι λοιπόν κατασκευάσαμε σπιτάκια-οικογένειες και βάλαμε μέσα τις τροφές ανάλογα με το πού ανήκουν.
Συνθέσαμε και γράψαμε το δικό μας ποίημα για τα ναι και τα όχι της διατροφής, και το τραγουδήσαμε στο ρυθμό του γνωστού τραγουδιού του Λουκιανού Κηλαηδόνη.
Μπορούμε να τρώμε την ίδια ποσότητα από όλες τις κατηγορίες τροφών. Υπάρχουν φαγητά που κάνουν καλό στην υγεία μας και κάποια που κάνουν κακό. Ποια είναι αυτά; Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες της υγιεινής και ανθυγιεινής διατροφής. Κόψαμε εικόνες τροφίμων και  κατατάξαμε σε υγιεινά και μη υγιεινά. Κολλήσαμε αντίστοιχα στην Κυρία Υγιεινούλα και Κυρία Ανθυγιεινούλα.
Τέλος, κάναμε και το παρακάτω φύλο εργασίας "ποια τρόφιμα θα διάλεγες για πρωινό".

3 σχόλια:

  1. Πολύ ωραίο το τραγουδάκι. Πολύ ωραίο και η Υγιεινούλα - Ανθυγιεινούλα. Μπράβο, Σοφία μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πάρα πολύ ωραίες δραστηριότητες Σοφάκι!!!!!!Μου άρεσαν όλα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΤΕΛΕΙΟ ΤΟ ΠΟΙΗΜΑΤΑΚΙ ΤΟ ΑΠΟΘΗΚΕΥΩ!!
    ΔΗΜΗΤΡΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή