26 Φεβ 2014

ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ (2013-2014)

Οι κατασκευές μας για φέτος τις απόκριες.
 Μάσκα πεταλούδα με μπαλίτσες από γκοφρέ χαρτί και χαρτοπόλεμο.
 Μάσκες πουλιά με φτερά.
 Οι μάσκες των Αρλεκίνων.
 Αρλεκίνοι(ομαδικές κατασκευές)
 Κατασκευή καπέλων Αρλεκίνων
 Και τα πατρόν των κατασκευών.
Καλές απόκριες!!!

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ - Το γράμμα (Κ) του Κλόουν

Σήμερα την τιμητική του είχε η φωνούλα Κ του Καρναβαλιού και του Κλόουν με το κόκκινο καπέλο και την κόκκινη μύτη.
Σκεφτήκαμε λεξούλες από Κ και τις γράψαμε. Ξεχωρίσαμε μέσα σε πλήθος λέξεων, μόνο τις λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα Κ...
 ..και τις αναρτήσαμε σε πίνακα για να τις διαβάζουμε.
 Σχεδιάσαμε, κόψαμε γραμματάκια  και κλόουν και συναρμολογήσαμε(ιδέα που βρήκα ΕΔΩ). Ευχαριστώ Κατερίνα...!!!
 Τέλος γράψαμε το γράμμα Κ σε ατομικό φύλλο εργασίας.
Ενδεικτικές εργασίες



23 Φεβ 2014

TΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΤΟΥ ΘΥΜΟΥ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ-ΠΩΣ ΝΑ ΤΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΟΥΝ

anger-child-640x426
“Ο καθένας μπορεί να θυμώσει, είναι εύκολο. Αλλά να θυμώσεις με τον σωστό άνθρωπο, στον σωστό βαθμό, για τον σωστό λόγο, τη σωστή στιγμή και με τον σωστό τρόπο, αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο.” – Αριστοτέλης
Ο θυμός είναι ένα φυσιολογικό συναίσθημα το οποίο έχει ένα ευρύ φάσμα έντασης – μπορεί να κυμανθεί από τον ήπιο εκνευρισμό, την οργή και την επιθετικότητα. Είναι η αντίδραση σε αυτό που αντιλαμβανόμαστε ως απειλή για τον εαυτό μας, τους αγαπημένους μας, ή για πράγματα που μας ανήκουν. Ο θυμός είναι το προειδοποιητικό καμπανάκι που μας λέει ότι κάτι είναι λάθος.
Όλοι μας βιώνουμε το συναίσθημα του θυμού γιατί είναι κάτι απόλυτα φυσιολογικό και υγιές. Μπορεί να μας παρακινήσει να υπερασπιστούμε τον εαυτό μας και να διορθώσουμε αδικίες. Όταν τον διαχειριζόμαστε καλά, μπορούμε να κάνουμε θετικές αλλαγές στη ζωή μας και να αλλάξουμε διάφορες καταστάσεις. Από την άλλη πλευρά, όταν ο θυμός είναι πολύ έντονος, εκτός ελέγχου, σε λάθος κατεύθυνση και όταν εκφράζεται με υπερβολική επιθετικότητα, μπορεί να μας οδηγήσει στην κακή λήψη αποφάσεων, να δημιουργήσει προβλήματα στις σχέσεις μας ακόμα και στην υγεία μας.
Ίσως κάποιοι πιστεύουν πως ο θυμός κάνει καλό στα παιδιά, ακόμα και όταν συμπεριφέρονται επιθετικά, γιατί με αυτόν τον τρόπο εκφράζουν τα συναισθήματά τους. Αυτή η σκέψη έχει ένα βαθμό αλήθειας, γιατί όπως ειπώθηκε και παραπάνω, ο θυμός δεν είναι κάτι κακό και όλοι έχουν το δικαίωμα να είναι θυμωμένοι όταν αντιμετωπίζονται άδικα.
Όταν όμως απλά επιτρέπουμε στα παιδιά να εκφράζουν τον θυμό τους, ή όταν απλά τους λέμε “ξεπέρασέ το” ή “να είσαι καλός”, ή όταν πιστεύουμε πως ο θυμός των παιδιών είναι “απλώς μια φάση” που τελικά θα την ξεπεράσουν, στην πραγματικότητα τους στερούμε να μάθουν το πώς να χειρίζονται κρίσιμες στιγμές και καταστάσεις. Το ότι μπορούν δηλαδή να νιώθουν αναστατωμένοι για κάτι χωρίς όμως να χάνουν τον έλεγχο.
Τι προκαλεί θυμό στα παιδιά;
Ο θυμός στα παιδιά μπορεί να εμφανίζεται για διάφορους λόγους. Μπορεί να είναι μια αντίδραση σε αυτό που αντιλαμβάνονται ως κίνδυνο, μπορεί να είναι μια μορφή έκφρασης ή ένας τρόπος για να κηρύξουν την ανεξαρτησία τους, ή μπορεί να είναι αποτέλεσμα άλλων πρωτογενών συναισθημάτων.
Το πρωτογενές συναίσθημα για παράδειγμα μπορεί να είναι η θλίψη που νιώθει για τους καυγάδες των γονιών, ο φόβος για φυσική και συναισθηματική κακοποίηση, η απογοήτευση από τις χαμηλές σχολικές επιδόσεις, η ενοχή γιατί αισθάνεται υπεύθυνος για κάτι δυσάρεστο (πχ. διαζύγιο), η ανησυχία γιατί νιώθει ανασφάλεια στο περιβάλλον του, η ντροπή γιατί νιώθει ανάξιος, η ζήλια για κάποιο άλλο πρόσωπο, το άγχος για να είναι αρεστός. Όλα αυτά τα πρωτογενή συναισθήματα μπορούν να γίνουν η αιτία για να προκληθεί θυμός στα παιδιά.
Όπως αποδεικνύεται, τα παιδιά έχουν πολλά για τα οποία μπορεί να νιώσουν θυμό. Σε αυτό το ηλικιακό στάδιο είναι δύσκολο να ελέγξουν τις παρορμήσεις τους, να ακούσουν την άλλη πλευρά, να αναζητήσουν συμβιβαστικές ή εναλλακτικές λύσεις αν δεν έχουν τη σωστή καθοδήγηση και βοήθεια των γονιών.
Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς;
Τα παιδιά παρακολουθούν τα πάντα στο περιβάλλον τους και μαθαίνουν από τον τρόπο που χειρίζονται οι γονείς και σημαντικά πρόσωπα γύρω τους τα συναισθήματά τους και καταστάσεις. Όταν τα παιδιά βλέπουν τους γονείς να είναι θυμωμένοι μαζί τους για κάτι που έκαναν, είναι ένας τρόπος για να διδαχτούν τις συνέπειες των πράξεών τους. Όταν οι γονείς είναι θυμωμένοι με κάποιον άλλον, μπορούν να δείξουν στα παιδιά πώς να αναγνωρίζουν αυτό το συναίσθημα, πώς να ελέγχουν την παρορμητική αντίδραση και πώς να αναζητούν εποικοδομητικές λύσεις.
Το να ζητούμε από ένα παιδί να πνίξει τον θυμό του δεν είναι ούτε βοηθητικό ούτε εύκολο. Ο θυμός μπορεί να διαχυθεί σε άσχετες καταστάσεις, να οδηγήσει αργότερα σε εκρήξεις ή να στραφεί προς τα μέσα. Ένας τρόπος που θα μπορούσε να βοηθήσει τα παιδιά να διαχειριστούν τον θυμό τους, είναι να αναρωτηθούν αν η οργή ή η επιθετικότητα τα βοηθά να πάρουν ή να πετύχουν αυτό που πραγματικά θέλουν. Με άλλα λόγια, να μάθουν να σκέφτονται πριν ενεργήσουν. Οι γονείς μπορούν να ενθαρρύνουν το παιδί να ρωτά τον εαυτό του, “Τι θέλω να συμβεί;” και να του εξηγήσουν πως η εκδίκηση και τα αντίποινα δεν αξίζουν τον κόπο. Αντίθετα, το σημαντικό είναι να γίνουν κατανοητοί από τους άλλους και να προσπαθήσουν να διορθώσουν τα πράγματα.
Επίσης σημαντικό είναι να διδαχτούν τα παιδιά τεχνικές για να ηρεμούν και να κατευνάζουν τα σωματικά συμπτώματα του θυμού. Οι τεχνικές μπορεί να περιλαμβάνουν βαθιές αναπνοές, να πιουν ένα ποτήρι νερό, να μετρούν αργά μέχρι το δέκα, να πουν ένα τραγούδι για να αποσπάσουν την προσοχή τους.
Επιπλέον, τα παιδιά θα πρέπει να μάθουν να εξετάζουν τα συναισθήματα των άλλων ανθρώπων. Είναι σημαντικό να τους βοηθήσουν οι γονείς να βλέπουν την άποψη των άλλων όπως ακριβώς θα ήθελαν να κάνουν οι άλλοι για αυτούς. Γιατί το άλλο άτομο δεν μπορεί να καταλάβει τη θέση τους; Θα μπορούσαν να βρουν έναν άλλον τρόπο για να γίνουν πιο κατανοητοί και σαφείς; Οι γονείς μαζί με τα παιδιά μπορούν να εξετάσουν διαφορετικές λύσεις και να τα βοηθήσουν να δουν πέρα από το “σε μισώ” ή “είσαι κακός”.
Τα όρια και οι συνέπειες όταν τα παιδιά βγαίνουν εκτός ελέγχου εξαιτίας του θυμού τους πρέπει να είναι ξεκάθαρα. Οι γονείς πρέπει να θέσουν τους κανόνες για το τι επιτρέπεται και τι όχι, και να ακολουθούν κατευθείαν τις συνέπειες των πράξεών τους για να βοηθήσουν τα παιδιά να σκέφτονται πριν ενεργήσουν.
Τέλος, οι γονείς πρέπει να συγχωρούν τα παιδιά και να τα αφήνουν να γνωρίζουν πως η κακή τους συμπεριφορά δεν τους μετατρέπει σε κακούς ανθρώπους. Το σημαντικό είναι να μάθουν να αναγνωρίζουν το λάθος τους και να προσπαθούν για το καλύτερο. Ο στόχος άλλωστε δεν είναι να απαρνηθούν τα συναισθήματά τους, αλλά να μάθουν πως όταν μπορούν να τα διαχειριστούν σωστά βρίσκονται ένα βήμα πιο κοντά στην ευτυχία και τη σοφία!
 ΠΗΓΗ: Parentshelp.gr

Ο ΠΙΚΑΣΟ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ - ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ ΤΟΥ

Ως αφορμή για το project στάθηκαν δυο πίνακές του Πικάσο(ο Πωλ Αρλεκίνος και ο Πωλ πιερότος), που σχολιάσαμε στα πλαίσια της ενασχόλησής μας με την θεματική ενότητα "ΑΠΟΚΡΙΕΣ".
Σχολιάσαμε τους δυο πίνακες. Χρώματα, ομοιότητες-διαφορές, -ποιόν αναπαριστούν(και οι δυο πίνακες αναπαριστούν τον Πωλ, γιο του Πικάσο. Στον πρώτο ως Αρλεκίνο και στον δεύτερο ως Πιερότο).-γιατί κάθεται στην καρέκλα ο Πωλ(απαντήσεις παιδιών: διότι είναι κουρασμένος, λυπημένος, διότι ο Πικάσο πρέπει να τον ζωγραφίσει και κάθεται ακούνητος), πώς είναι τα ρούχα του, τι χρώματα έχουν. Σχολιάσαμε την στάση του σώματος του μικρού Πωλ στον δεύτερο πίνακα(σχόλια παιδιών: καμαρώνει για την υπέροχη στολή του, περιμένει τους φίλους του για να παίξει, περιμένει να τον τραβήξει φωτογραφία ο μπαμπάς του), - ποια είναι τα συναισθήματα του Πωλ, τι συναισθήματα δημιουργούν σε εμάς οι πίνακες κτλ.
Μιλήσαμε γενικά για τον Πικάσο, την καταγωγή του και οτι του άρεσε να δημιουργεί πίνακες και γλυπτά. Τους είπα οτι ο Πικάσο θα ήθελε να γνωρίσουμε κι άλλα έργα του..
...ψάξαμε στο διαδίκτυο, βρήκαμε κι εκτυπώσαμε κι άλλους πίνακές του. Τους εκθέσαμε όλους μαζί για να τους παρατηρούμε και να τους σχολιάζουμε.
  Σχολιάσαμε και τους υπόλοιπους πίνακες και είπαμε ποιος μας αρέσει περισσότερο.
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν πάρα πολύ με τον πίνακα "οι τρεις μουσικοί" καθώς ψάχνανε να βρουν πόδια, χέρια, μύτες, μούσια, στόματα,φλογέρες και βιολιά, ακόμη κι ένα σκύλο, κρυμμένο πίσω από τους μουσικούς, και τη σκιά του..! 
Γελάσαμε και το διασκεδάσαμε! Βρήκαμε ακόμη και γράμματα της αλφαβήτου. Το  "Π", το "Β", το "Ι", το "Γ". 
Καθώς ψάχναμε και για άλλα έργα του Πικάσο, βρήκαμε και άλλον πίνακά του, με τους μουσικούς, αλλά λίγο διαφορετικό από τον πρώτο. 
Σχολιάσαμε, συγκρίναμε και βρήκαμε ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των δύο πινάκων.
Φτιάξαμε παζλ..
 ..και φυσικά ζωγραφίσαμε τους πίνακες της αρεσκείας μας με πινέλα την πρώτη μέρα..
..και με κηρομπογιές την επόμενη.
 Θαυμάστε τα έργα των παιδιών!!










ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ - Δραστηριότητες-Κατασκευές

Ανάγνωση του  παραμυθιού Ο ΑΡΛΕΚΙΝΟΣ της Ζωρζ Σαρή
Ο Αρλεκίνος και η δύναμη της φαντασίας, της αγάπης, της αισιόδοξης στάσης απέναντι στη ζωή... Ένα αγόρι φτωχό που πιστεύει πως δεν μπορεί να συμμετέχει στο γλέντι της Αποκριάς, μόνο να κοιτάζει από μακριά τους άλλους με τις φανταχτερές και πλούσιες στολές τους να διασκεδάζουν. Όμως πίσω του στέκει η μητέρα του. Η αγάπη κι η έννοια της για το γιο της, άγρυπνοι φρουροί, θα διώξουν μακριά του τη στενοχώρια. Το μαγικό μπαούλο ανοίγει, τα πολύχρωμα κουρέλια ενώνονται και η μητέρα Φαντασία χαρίζει στο γιο της την πιο όμορφη αποκριάτικη στολή.

Επεξεργασία-αναδιήγηση της ιστορίας βάζοντας στη σωστή χρονική σειρά τις εικόνες του βιβλίου.
Κατασκευή των δικών μας Αρλεκίνων, ιδέα από το "παράθυρο στην εκπαίδευση".
Χωριστήκαμε σε ομάδες, σχεδιάσαμε ρόμβους, κόψαμε...
..και κολλήσαμε στα ρούχα των Αρλεκίνων μας.
Με την Κυρία Κατερίνα έφτιαξαν και μάσκες αρλεκίνων.


Καλές Απόκριες..!!

18 Φεβ 2014

Δραστηριότητα στο Νηπιαγωγείο για τα έθιμα της Αποκριάς

Σήμερα μιλήσαμε γενικά για τα έθιμα των αποκριών στην Ελλάδα, από τα παλιά χρόνια μέχρι και σήμερα. Τι συνηθίζουν να κάνουν οι άνθρωποι τις απόκριες σε διάφορα μέρη της Ελλάδας. Επικεντρωθήκαμε σε κάποια έθιμα, όπως τις μπούλες της Νάουσας, τους κουδουνάτους της Σκύρου, τους μπαμπούγερους της Δράμας, τους κουδουνοφόρους του Σόχου, τους κορδελάτους της Νάξου, το γαϊτανάκι, το κάψιμο του Καρνάβαλου και το Καρναβάλι της Πάτρας. Πληροφορίες για τα έθιμα θα βρείτε, πατώντας με το ποντίκι πάνω στις κόκκινες λέξεις. 
Φτιάξαμε έναν πίνακα με φωτογραφίες που εικονίζουν τα διάφορα έθιμα ανά περιοχή. 
Εντοπίσαμε στο χάρτη της Ελλάδας την κάθε περιοχή... 
..και δίπλα τοποθετήσαμε την αντίστοιχη εικόνα.
Τραβήξαμε  γραμμές για να ενώσουμε τις περιοχές στο χάρτη, με τα αντίστοιχες φωτογραφίες εθίμων.